Przejdź do głównej treści

Imieniny:


RAZEM

Prawie 18 ton azbestu usunięto z terenu średzkiej gminy

 

 

W Gminie Środa Śląska zakończyło się usuwanie materiałów zawierających azbest. Usunięto niespełna 18 ton szkodliwego eternitu. 40% kosztów pokryła dotacja z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska.


 

 

Złożono 17 wniosków i tyle dotacji udzieliła Gmina, jednak pięciu wnioskodawców zrezygnowało z inwestycji już w trakcie trwania umowy z wykonawcą. Finalnie rozliczono 3 wnioski na demontaż, transport i utylizację azbestu oraz 9 na transport i utylizację.

W wyniku dokładnego ważenia zabezpieczonych wyrobów azbestowych oddawanych do utylizacji firma Środowisko i Innowacje z Warszawy odebrała 14,36 ton azbestu ze zdemontowanych już materiałów, a 3,42 tony szkodliwej substancji zostało zdemontowane przez firmę i przekazane do utylizacji.

Łączny koszt usuwania eternitu z terenu średzkiej gminy to zgodnie z kontraktem z firmą z Warszawy 39,6 tys. zł, z czego 9,6 tys. zł pokrywa dotacja z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu.

(um/prg)

Aktualizacja: 15.10.2025 | 20:15

 


ZOBACZ RÓWNIEŻ

ARTYKUŁY PARTNERÓW

Miejsce na Twoją reklamę
tel. kom. +48 500 027 343
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.