Przejdź do głównej treści

Imieniny:


RAZEM

Szkoła z Kostomłotów po raz kolejny uczestnikiem naukowego programu

 

 

Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Kostomłotach po raz trzeci uczestniczy w ogólnopolskim programie "Być jak Ignacy", który skierowany jest do uczniów szkół podstawowych.


 

 

Celem przedsięwzięcia jest popularyzacja polskiej nauki oraz pielęgnowanie pamięci o wybitnych polskich naukowcach. W szkole działają dwa koła: Odkrywcy Świata, do którego należą uczniowie klasy IVA oraz Profesorzy Nauki zrzeszający uczniów klasy VA.

W tym roku uczestnicy mają za zadanie rozwiązać zagadkę tajemniczego zniknięcia bohatera programu – Ignacego. By rozwikłać tę tajemnicę, uczniowie muszą ukończyć zadania z ośmiu etapów tematycznych. Uczestników do każdego z etapów wprowadzi odcinek, przedstawiający kolejny fragment historii poszukiwań Ignacego. W poszukiwaniach uczniom towarzyszy robot Blu. 

Tegoroczna tematyka zajęć  dotyczy między innymi podróży badawczych, lotnictwa, mózgu, badania przeszłości, czy kosmosu. W tej edycji oprócz znakomitych naukowców historycznych uczestnicy  mogli poznać także współczesnych badaczy, którzy chętnie podzielą się swoim doświadczeniem i wiedzą. Po każdym etapie komisja konkursowa wybiera 25 najlepszych zdjęć. Pięć szkół, które zbiorą najwięcej głosów na FB otrzymuje nagrodę publiczności.

Uczniowie Szkoły Podstawowej w Kostomłotach mogą się pochwalić czterema nominacjami, z których trzy zakończyły się sukcesem. Obecna edycja ma bardzo szybkie tempo, ale dostarcza uczestnikom mnóstwo wrażeń.

Organizatorem programu jest Fundacja PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza, a patronat honorowy nad programem objął Minister Edukacji i Nauki.

(om)

1uczestnicy zaj z nagrodami 2

uczestnicy zaj z nagrodami

uczestnicy zaj z nagrodami 3

uczestnicy zaj z nagrodami 4

Aktualizacja: 15.10.2025 | 19:56

 


ZOBACZ RÓWNIEŻ

ARTYKUŁY PARTNERÓW

Miejsce na Twoją reklamę
tel. kom. +48 500 027 343
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.