Przejdź do głównej treści

Imieniny:


RAZEM

&Bdquo;Kończ Bez Strachu&Rdquo;

Treść zewnętrzna GOOGLE ADS
Niewłaściwa reklama? Kliknij: trzy kropki > dlaczego ta reklama > raport

Rusza kampania społeczna „Kończ bez strachu”, którą przygotował Społeczny Komitet ds. AIDS. W trzech spotach, które od 4 marca można oglądać w TVN, kinach i internecie młodzi aktorzy: Dominika Gwit, Alan Andersz i Philippe Tłokiński zachęcają do używania prezerwatywy. W akcję zaangażował się również Łukasz Nowicki. Patronat merytoryczny nad projektem objął Program Narodów Zjednoczony ds. Rozwoju (UNDP).

{youtube}F9z5OYIVx0I#!{/youtube}

Treść zewnętrzna GOOGLE ADS
Niewłaściwa reklama? Kliknij: trzy kropki > dlaczego ta reklama > raport

 W Polsce o prezerwatywach mówi się rzadko. Często też można znaleźć o nich zupełnie nieprawdziwe informacje – także w internecie, na przykład na polskojęzycznych stronach Wikipedii. Kampania ma na celu nie tylko przełamywać tabu związane z samą prezerwatywą, ale przede wszystkim dostarczyć młodym ludziom rzetelną wiedzę na temat profilaktyki chorób i infekcji przenoszonych drogą płciową. Zaprojektowane na jej potrzeby narzędzia interaktywne dostosowane są do użytkowania mobilnego, na przykład aplikacje i gry internetowe dostępne na profilach społecznościowych kampanii.

Brak rzetelnej wiedzy na temat seksu doskwiera młodym i starszym. Co gorsza młodzi myślą, że ”starzy już tego nie robią” a starzy, że „młodzi jeszcze tego nie robią”. I tak żyjemy w społeczeństwie gdzie po prostu nie ma miejsca na porządną edukację seksualną.

Społeczny Komitet ds. AIDS od lat prowadzi zajęcia z profilaktyki HIV/AIDS w szkołach. „Z naszych obserwacji wynika, że młodzi ludzie raczej nie rozmawiają z rodzicami, wiedzę czerpią głównie od siebie nawzajem i z internetu. Prowadząc zajęcia, najpierw musimy zająć się weryfikacją tego, co oni się już naczytali na różnych forach czy podejrzanych stronach www. Dopiero wtedy możemy zacząć właściwe warsztaty. Sprawę pogarsza fakt, że w mediach mamy mnóstwo seksu, przemocy i używek przedstawionych w atrakcyjny sposób, natomiast w życiu: szkole, domu, podwórku młodzi ludzie nie mają z kim o tym porozmawiać. Dlatego największą zaletą tej kampanii jest powstanie strony www.konczbezstrachu.pl".

Opublikowano na prośbę
PSSE w Środzie Śl.

Aktualizacja: 17.10.2025 | 19:15

Treść zewnętrzna GOOGLE ADS
Niewłaściwa reklama? Kliknij: trzy kropki > dlaczego ta reklama > raport

ZOBACZ RÓWNIEŻ

ARTYKUŁY PARTNERÓW

REKLAMA LOKALNIE
Miejsce na Twoją reklamę
tel. kom. +48 500 027 343
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.